reklama

Prezentácie všade okolo nás

Minule som ako obyčajne prišiel domov a po automatickom zapnutí počítača, tak ako zapínate svetlo keď idete na toaletu ma čakalo nepríjemné prekvapenie - spomalený internet po prečerpaní pridelenej kapacity. Nebolo by to nič  nezvyčajné, stáva sa to totiž pravidelne, horšie bolo že som sa nemohol dostať k mailom, ktoré som musel práve vtedy pomerne akútne vidieť. Onedlho sa dostavil môj najstarší syn že si potrebuje pripraviť projekt. Projektom sa myslí ppt prezentácia, ktorá je založená na sťahovaní textu, obrázkov či videí z webu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Takto to funguje dosť často aj u môjho druhého syna, ktorý je tiež v školskom veku. Doteraz mi to neprišlo zvláštne, ale celá tá situácia, kedy som sa nemohol dostať k počítaču ma prinútila rozmýšľať. A položil som si niekoľko otázok. Nie je pre učiteľa jednoduchšie nechať deti sťahovať text a obrázky z internetu ako im vysvetliť látku? Vysvetlí učiteľ deťom informačnú hodnotu jednotlivých zdrojov na internete? Asi nie celkom, keď najpoužívanejším prameňom je wikipedia. Majú deti informácie o tom že sťahovanie niektorých zdrojov je nelegálne a protizákonné. Keď som sa na to syna opýtal len sa usmial, označil ma za včerajšieho, údajne to tak robia všetci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale aby som nebil len do učiteľov ZŠ, pozriem sa aj tam kde vidím pomerne dobre. Situácia na VŠ je dosť podobná. Fakulty VŠ disponujú perfektným audiovizuálnym vybavením, učiteľ príde dnes za katedru, vopchá USB kľúč do počítača, spustí efektnú prezentáciu a začne. Texty, obrázky, schémy a grafy sa efektne prepletajú na striebornom plátne prednáškových miestností. Študenti dostanú prednášku na kľúč, naučia sa na skúšku a vec je vybavená. V lepšom prípade sa pozrú do učebných textov, v horšom do súborov vytlačených prednášok bez akéhokoľvek logického prepojenia. Študent aktívne pracujúci s literatúrou, sediaci v knižnici či študovni je čoraz väčšou raritou. Skúste sa potom opýtať na jeho vlastný názor. Obyčaje ho nevie sformulovať. Snažím sa presvedčiť študentov že žiadna odpoveď na otázku nie je chybná, pokiaľ ju dokáže podoprieť logickými a pravdivými argumentmi. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mám pár kolegov, starých profesorov, ktorých si vážim. Tí prídu do prednáškovej miestnosti, nepotrebujú počítať či projektor, stačí im krieda a tabuľa na ktorej urobia pár zmysluplných čiar a znakov. A študenti ticho počúvajú s mierne pootvorenými ústami a zatajeným dychom . To je akademická šľachta, ktorá disponuje skúsenosťami nielen v odbore, ale aj v živote a vie ich náležite a zaujímavo interpretovať. Týchto pánov je čoraz menej a náš systém ich preraďuje na „druhú" koľaj čo často končí ich odchodom do dôchodku. Je to škoda pre študentov ale aj pre mladších kolegov. 

Marek Drimal

Marek Drimal

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Niekedy sa mi zdá že je okolo nás priveľá exibicionistov presvedčených že ich názor je ten jediný správny. Ja nemám patent na rozum. Občas však potrebujem nájsť pár ľudí, ktorí zmýšľajú podobne. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu